Ārstniecības personai un ārstniecības atbalsta personai, kurai ir beidzies reģistrācijas termiņš, ir tiesības to atjaunot. Reģistrācijas termiņš Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrā (turpmāk  - Reģistrs) ir pieci gadi.

Ja ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona pēc reģistrācijas termiņa atjaunošanas reģistrā reģistrācijas termiņa laikā iegūst attiecīgi ārstniecības personas sertifikātu vai ārstniecības atbalsta personas sertifikātu, tās reģistrācijas termiņu reģistrā attiecīgajā profesijā inspekcija pagarina uz laiku, kas ir par vienu gadu ilgāks par ārstniecības personas sertifikāta vai ārstniecības atbalsta personas sertifikāta derīguma termiņu.

1. Pakalpojuma pieprasīšana

Veselības inspekcijā jāiesniedz:

ĀRSTNIECĪBAS PERSONAI:

Ja reģistrācijas termiņu reģistrā vēlas atjaunot piecu gadu laikā no dienas, kad beidzies reģistrācijas termiņš reģistrā:

1) iesniegumu/veidlapu „Iesniegums pārreģistrācijai vai reģistrācijas atjaunošanai”;

Līdz 2026.gada 31.decembrim:

2) informāciju apliecinošu dokumentu kopijas par profesionālo zināšanu vai prasmju apguvi vai pilnveidi:

 No 2027.gada 1.janvāra:

  • ārsta, zobārsta, ārsta palīga (feldšera), vecmātes, kosmētiķa, radiologa asistenta, biomedicīnas laboranta, masiera, zobu higiēnista, fizioterapeita, audiologopēda, ergoterapeita, tehniskā ortopēda, optometrista, fizioterapeita asistenta, ergoterapeita asistenta, uztura speciālista, zobu tehniķa, podologa, radiogrāfera, mākslas terapeita, militārā paramediķa, skaistumkopšanas speciālista (kosmetoloģijā) profesijā vismaz 150 akadēmisko stundu apjomā reģistrācijas termiņa laikā, tajā skaitā profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā vai dokumenta kopiju par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu attiecīgajā profesijā;
  • zobārsta asistenta, māsas palīga profesijā – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā reģistrācijas termiņa laikā, tai skaitā profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā vai dokumenta kopiju par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu attiecīgajā profesijā.
  • māsas (vispārējās aprūpes māsas) profesijā – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā, tai skaitā par profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā (8 akadēmisko stundu apjomā), infekciju kontrolē (4 akadēmisko stundu apjomā) un pacientu drošībā (8 akadēmisko stundu apjomā) un vismaz 50 akadēmiskās stundas no māsas (vispārējās aprūpes māsas) kompetences tēmām vai par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu māsas (vispārējās aprūpes māsas) profesijā.

! Pēc 2027.gada 1. janvāra Inspekcija ņem vērā arī profesionālo zināšanu vai prasmju apguves vai pilnveides pasākumus  vai dokumentu par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu profesijā, kas iegūts ārstniecības personas reģistrācijas termiņa laikā līdz 2026. gada 31. decembrim.

- Ja reģistrācijas termiņu reģistrā vēlas atjaunot laika posmā, kas ir ilgāks par pieciem gadiem no dienas, kad beidzies reģistrācijas termiņš reģistrā:

1) iesniegumu/veidlapu „Iesniegums pārreģistrācijai vai reģistrācijas atjaunošanai”;

2) dokumenta kopiju par sekmīgi nokārtotu profesionālās atbilstības pārbaudi attiecīgajā profesijā.

Militāriem paramediķiem papildus jāpievieno Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba apstiprinājums.

- Ja ārstniecības persona ir strādājusi profesijā vai kādā no profesijas pamatspecialitātēm, apakšspecialitātēm vai papildspecialitātēm ārpus Latvijas Republikas, kādā no Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm vai Šveices Konfederācijā ne mazāk kā trīs gadus pēdējo piecu gadu laikā: 

1) iesniegumu/veidlapu „Iesniegums pārreģistrācijai vai reģistrācijas atjaunošanai”;

2) darba devēja izziņu vai citu dokumentu par veikto profesionālo darbību, kurā norādīta profesija, amats un laikposms, kurā profesionālā darbība veikta;

3) izziņu, ko izsniegusi attiecīgās valsts kompetentā institūcija, apliecinot tiesības veikt profesionālo darbību valstī (piemēram, Certificate of Good Standing) , kurā ārstniecības persona veikusi profesionālo darbību.

!!!  Vēršam uzmanību, ka no 2027.gada 1.janvāra Inspekcija ņem vērā tādus profesionālo zināšanu vai prasmju apguves vai pilnveides pasākumus (piemēram, profesionālās pilnveides programmas, kvalifikācijas uzturēšanas programmas, vispārējo prasmju pilnveides programmas, semināru programmas, konferenču programmas), ko ir apstiprinājusi Latvijas Ārstu biedrība, Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju savienība, Latvijas Māsu asociācija.

ĀRSTNIECĪBAS ATBALSTA PERSONAI:  

1) iesniegumu/veidlapu „Iesniegums pārreģistrācijai vai reģistrācijas atjaunošanai”;

2) apliecības kopiju par licencētas profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi pacientu datu aizsardzības jautājumos vismaz astoņu stundu apjomā.

Operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadītājam (ārstniecības atbalsta persona) papildus jāpievieno Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta apstiprinājums.

2. Pakalpojuma saņemšana

Veselības inspekcija mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas reģistrācijas atjaunošanu vai par atteikumu  reģistrācijas atjaunošanai un informē personu:
1) E-adresē;
2) elektroniski, uz iesniegumā/veidlapā „Iesniegums pārreģistrācijai vai reģistrācijas atjaunošanai” norādīto elektroniskā pasta adresi;
3) pa pastu uz iesniegumā/veidlapā „Iesniegums pārreģistrācijai vai reģistrācijas atjaunošanai” norādīto adresi;