Reģistrā attiecīgajā profesijā tiek pārreģistrētas ārstniecības personas:

  • kuras veic profesionālo darbību attiecīgā profesijā un vēlas pagarināt reģistrācijas termiņu Reģistrā;
  • kurām beidzies ārstniecības personas sertifikāta derīguma termiņš un netiek veikta resertifikācija, taču vēlas tupināt profesionālo darbību tikai attiecīgā profesijā.

Reģistrācijas termiņš Reģistrā ir pieci gadi.

Kam pārreģistrācija NAV jāveic?
  • Ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai, kurai ir derīgs ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas sertifikāts

1. Pakalpojuma pieprasīšana

Veselības inspekcijā, ne agrāk kā 90 dienas un ne vēlāk kā 30 dienas pirms reģistrācijas termiņa beigām, jāiesniedz:

ĀRSTNIECĪBAS PERSONAI:

1) aizpildīta veidlapa "Iesniegums pārreģistrācijai vai reģistrācijas atjaunošanai";

2) informāciju apliecinošu dokumentu kopijas par profesionālo zināšanu pilnveidi reģistrācijas termiņa laikā, tajā skaitā profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā vai dokumenta kopiju par profesionālās pārbaudes sekmīgu nokārtošanu: 

līdz 2026.gada 31.decembrim:

  • ārsta, zobārsta, ārsta palīga (feldšera), kosmētiķa, radiologa asistenta, biomedicīnas laboranta, masiera, zobu higiēnista, fizioterapeita, audiologopēda, ergoterapeita, tehniskā ortopēda, optometrista, fizioterapeita asistenta, ergoterapeita asistenta, uztura speciālista, zobu tehniķa, podologa, radiogrāfera, mākslas terapeita, militārā paramediķa, skaistumkopšanas speciālista (kosmetoloģijā) profesijā  vismaz 150 akadēmisko stundu apjomā,
  • māsas (vispārējās aprūpes māsa), vecmātes, māsas palīga vai zobārsta asistenta profesijā – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā.

no 2027.gada 1.janvāra:

  • ārsta, zobārsta, ārsta palīga (feldšera), vecmātes, kosmētiķa, radiologa asistenta, biomedicīnas laboranta, masiera, zobu higiēnista, fizioterapeita, audiologopēda, ergoterapeita, tehniskā ortopēda, optometrista, fizioterapeita asistenta, ergoterapeita asistenta, uztura speciālista, zobu tehniķa, podologa, radiogrāfera, mākslas terapeita, militārā paramediķa, skaistumkopšanas speciālista (kosmetoloģijā) profesijā vismaz 150 akadēmisko stundu apjomā reģistrācijas termiņa laikā, tajā skaitā profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā vai dokumenta kopiju par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu attiecīgajā profesijā;
  • ​​​​zobārsta asistenta, māsas palīga profesijā – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā reģistrācijas termiņa laikā, tai skaitā profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā vai dokumenta kopiju par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu attiecīgajā profesijā.
  • māsas (vispārējās aprūpes māsas) profesijā – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā, tai skaitā par profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā (8 akadēmisko stundu apjomā), infekciju kontrolē (4 akadēmisko stundu apjomā) un pacientu drošībā (8 akadēmisko stundu apjomā) un vismaz 50 akadēmiskās stundas no māsas (vispārējās aprūpes māsas) kompetences tēmām, vai par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu māsas (vispārējās aprūpes māsas) profesijā.

Militāriem paramediķiem

  • nepieciešams Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba apstiprinājums.

Ja ārstniecības persona pēc diploma iegūšanas Latvijā strādā vai ir strādājusi profesijā vai kādā no profesijas pamatspecialitātēm, apakšspecialitātēm vai papildspecialitātēm ārpus Latvijas Republikas, kādā no Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm vai Šveices Konfederācijā ne mazāk kā trīs gadus reģistrācijas termiņa laikā, tad papildus iesniedz:

  • darba devēja izziņu vai citu dokumentu par veikto profesionālo darbību, kurā norādīta profesija, amats un laikposms, kurā profesionālā darbība veikta; 
  • Iziņu, ko izsniegusi attiecīgās valsts kompetentā institūcija, apliecinot tiesības veikt profesionālo darbību valstī (piemēram, Certificate of Good Standing) , kurā ārstniecības persona veikusi profesionālo darbību.

ĀRSTNIECĪBAS ATBALSTA PERSONĀM:

1) aizpildīta veidlapa "Iesniegums pārreģistrācijai vai reģistrācijas atjaunošanai" ;

2) profesionālās pilnveides izglītības apliecības kopija par licencētas profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi pacientu datu aizsardzības jautājumos vismaz 8 stundu apjomā.

Operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadītājam (ārstniecības atbalsta persona) papildus iesniegumam jāiesniedz Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta apstiprinājums.

Informācija par licencētām izglītības programmām pacientu datu aizsardzības jautājumos pieejama Valsts izglītības informācijas sistēmā   https://www.viis.gov.lv/registri/izglitibas_programmas (Meklēšana - atzīmē “Profesionālā izglītība” – informācijā“ Citi meklēšanas kritēriji” logā “Izglītības programmu kods” ieraksta 345001 – spied logu “Meklēt” – lejuplādējiet XLS failu ar izglītības iestādēm)”.

!!! Vēršam uzmanību, ka ārstniecības atbalsta personas reģistrācijai, pārreģistrācijai Veselības inspekcija ņem vērā tikai valsts atzītu apliecību par licencētas profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi pacientu datu aizsardzības jautājumos vismaz astoņu stundu apjomā!

Apliecības par profesionālās pilnveides izglītības apguvi paraugs (Ministru kabineta 2023. gada 7. februāra noteikumu Nr. 52 “Valsts atzītu profesionālo izglītību un profesionālo kvalifikāciju apliecinošu dokumentu, moduļa apliecību un profesionālās izglītības programmas daļas apguvi apliecinošu dokumentu noteikumi 6.pielikums).

Valsts atzīta apliecība

Ja reģistrācijas termiņa laikā ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona iegūst attiecīgi ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas sertifikātu, Veselības inspekcija, vienu mēnesi līdz reģistrācijas termiņa profesijā beigām, pagarina reģistrācijas termiņu attiecīgajā profesijā uz laiku, kas ir par vienu gadu garāks par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas sertifikāta derīguma termiņu.

2. Dokumentu iesniegšana:

  • sūtot uz e-pastu vi@vi.gov.lv , parakstītus ar drošu elektronisko parakstu;
  • izmantojot e-adresi valsts pārvaldes pakalpojumu portālā http://www.latvija.lv;
  • sūtot pa pastu, adrese:  Klijānu iela 7, Rīga, LV-1012;
  • ieliekot dokumentu pastkastītē, kas atrodas pie durvīm Klijānu ielā 7, Rīgā;
  • ierodoties klātienē Veselības inspekcijā Klijānu ielā 7, Rīgā. Klientu pieņemšana: pirmdienās, otrdienās, trešdienās un ceturtdienās no plkst. 08.30 līdz 17.00, iepriekš nav jāpiesakās.

3. Pakalpojuma saņemšana:

Veselības inspekcija mēneša laikā, pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas, pieņem lēmumu par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas pārreģistrāciju vai par atteikumu pārreģistrēt ārstniecības personu vai ārstniecības atbalsta personu un informē personu:

  • E-adresē;
  • elektroniski, uz iesniegumā/veidlapā „Iesniegums pārreģistrācijai vai reģistrācijas atjaunošanai” norādīto elektroniskā pasta adresi;
  • pa pastu uz iesniegumā/veidlapā „Iesniegums pārreģistrācijai vai reģistrācijas atjaunošanai” norādīto adresi.