Veselības inspekcija informē, ka 2019. gada 1. oktobrī stājas spēkā Ministru kabineta 09.10.2018. noteikumos Nr.631 „Higiēnas prasības skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanai”* noteiktās higiēnas prasības par:
▪ aprīkojuma un darba piederumu tīrīšanas, dezinfekcijas un sterilizācijas plāna izstrādi,
▪ uzskaites ierakstu nodrošināšanu par lietoto daudzreizējās lietošanas darba piederumu dezinfekciju un sterilizāciju,
▪ aizliegumu lietot ultravioletā starojuma iekārtas piederumu sterilizācijas procesam,
▪ apmācību programmas par higiēnas minimuma prasībām apgūšanu tiem skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem, kas nav sertificētas ārstniecības personas.
Veselības inspekcija atgādina, ka 2018. gada 9. oktobrī tika pieņemti jauni Ministru kabineta noteikumi par higiēnas prasībām skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem, kuros tika noteikts viena gada pārejas periods prasībām attiecībā uz darba piederumu apstrādi un higiēnas minimuma apmācībām darbiniekiem, ļaujot pakalpojumu sniedzējiem pielāgoties to izpildei.
Skaidrojumi par Ministru kabineta noteikumos atrunātajām higiēnas prasībām un to izpildes veidiem, kā arī tīrīšanas, dezinfekcijas un sterilizācijas plāna un uzskaites ierakstu veikšanas paraugi ir pieejami Veselības inspekcijas izstrādātajās labas prakses rekomendācijās „Droši un higiēnas prasībām atbilstoši skaistumkopšanas pakalpojumi. Vadlīnijas skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem” (skatīt šeit).
Papildu informāciju par jaunajām Ministru kabineta noteikumu higiēnas prasībām skaistumkopšanā skatīt šeit.
* attiecas uz friziera, manikīra, pedikīra un sejas un ķermeņa kosmētiskajiem pakalpojumiem, izņemot tetovēšanas, mikropigmentācijas, permanentā grima, skarifikācijas un pīrsinga pakalpojumus.