Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Atbildīgā persona pieteikumu iesniedz personīgi, elektroniski e-pastā vai e-adresē.
Iesniedzamie, nepieciešamie dokumenti:
- Pieteikums.
- Kuģa ģenerālā deklarācija (kopija) vai cits dokuments, kas sniedz vispārējo informāciju par kuģi – nosaukums, karogs, kravas vai pasažieru kuģis, kravnesība utt..
- Jūras sanitārā deklarācija.
Speciālists ir tiesīgs pieprasīt papildus dokumentus.
Ja pieteikums saņemts pirms kuģa ienākšanas ostā, minētie dokumenti tiek saņemti no Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas (SKLOIS) vai no atbildīgās personas kuģa pienākšanas brīdī.
Ja iesniegums un tam pievienojamie dokumenti tiek iesniegti e-adresē:
- izvēlas veidlapu "Kuģu sanitārās apstrādes kontroles apliecība";
- aizpilda veidlapu un nospiež izvēlni "Saglabāt";
- pievieno iesniegumam pielikumus un/vai izvērstāku ziņas tekstu;
- pārbauda sagatavotā iesnieguma saturu un nospiež izvēlni "Sūtīt".
Pakalpojuma saņemšana
Pakalpojumu klients var saņemt atbilstoši norādītajai izvēlei pieteikumā:
- elektroniski, ar drošu elektronisko parakstu;
- pa pastu;
- klātienē.
Pēc kuģa novērtēšanas atbildīgajai personai tiek izsniegta sagatavotā Apliecība, ko paraksta atbilstošās nodaļas vadītājs. Ja kuģis atrodas ostā īslaicīgi, apliecību paraksta higiēnas ārsts, kurš veic novērtējumu.
Atbilstoši Starptautisko vadlīniju prasībām uz kuģa jābūt apzīmogotai un parakstītai Apliecībai.
Pakalpojuma apmaksa
Pēc kuģa novērtēšanas tiek sagatavots un klientam elektroniskā veidā nosūtīts pakalpojuma apmaksas rēķins atbilstoši Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādim. Sagatavotais rēķins jāsamaksā 30 dienu laikā no tā saņemšanas.